About Us

MUSJIEK

Onderdeel van onze vereniging is Jeugdfanfare MuSjiek. Alle leerlingen die in staat zijn hun instrument zelfstandig te bespelen kunnen mee doen in dit orkest.

Het orkest speelt voornamelijk lichte muziek die passend is bij het niveau van de leerlingen. Het doel is om zoveel mogelijk plezier beleven aan samen muziek maken, want dat is het leukste dat er is!

De jeugdfanfare staat onder leiding van onze 2e dirigent Roger Diederen en wordt bij gelegenheid ook geleid door Jo Heusschen. Inmiddels heeft onze jeugdfanfare al best wel wat optredens verzorgd en deze werden steeds met veel enthousiasme door de luisteraars ontvangen.

ROGER DIEDEREN

Roger stamt uit een muzikale familie, al op jonge leeftijd leerde hij de beginselen van het bugel spelen van zijn vader (bugel spelen is nog altijd voor hem een van de mooiste dingen wat er is).
Al snel deed hij mee aan solistenwedstrijden en kwam regelmatig als winnaar van het hele concours naar huis.
Daarna ging hij op de muziekschool trompet studeren, en werd in 1987 toegelaten tot de trompetopleiding van het conservatorium te Maastricht.
Hij volgde trompetlessen bij Pierre Wilhelmus en daarna bij Theo Wolters.

In 1993 deed hij zijn examen trompet in Maastricht, hij slaagde met zeer hoge cijfers en werd toegelaten nog twee jaar verder te studeren.
In deze periode kwam hij voor het eerst in contact met het Johann Strauss orkest van Andre Rieu. Sinds 1994 reist hij met hele fijne collega’s in dit orkest over de hele wereld en geniet er iedere dag weer opnieuw van om duizenden mensen te laten meegenieten van het enorme succes dat we ieder concert weer mogen beleven.