About Us

FANFARE
ST. CAECILIA SCHINNEN

Fanfare St. Caecilia Schinnen werd opgericht in 1874. De fanfare heeft de muzikale lat altijd hoog gelegd. Dit heeft geleid tot één wereldkampioenschap, twee nationale kampioenschappen en de Tiroler Meistertitel.

Tot nu toe speelde Fanfare St. Caecilia in de eerste divisie. Vanaf januari 2017 staat de band onder leiding van Theo Wolters.  Onze vereniging zet zich in om de fanfarecultuur levend te houden en met veel passie te promoten, zowel in onze eigen stad als in de regio. Wij bieden muzieklessen aan op de basisschool in onze woonplaats. Muzikale talenten uit de wijde omgeving worden uitgenodigd om bij ons te komen musiceren. We geven componisten uit de omgeving graag de kans om de fanfarewereld te verrijken met nieuwe en originele muzikale composities.

founded
Leden
concerten per jaar
Familie

THEO WOLTERS

Theo Wolters werd in 1955 geboren als jongste kind in een zeer grote muzikale familie. Op jonge leeftijd begon hij trompet te spelen bij het plaatselijke harmonieorkest, waarvan zijn vader dirigent was. Vervolgens studeerde hij trompet aan het Maastrichts Conservatorium, waar hij cum laude afstudeerde.

Tijdens zijn studie was hij tussen 1975 en 1979 eerste trompet bij het Overijssels Philharmonisch Orkest en het Essener Philharhomisch Orkest in Duitsland.

Vanaf 1979 werkte hij tot 2008 bij het Koninklijk Concertgebouworkest Amsterdam. Tegelijkertijd met zijn orkestloopbaan volgde hij dirigeerlessen bij Pieter Stalmeier en Roberto Benzi.